WARSZTATY

 

Piątek 8 czerwca 2018

1. Poznaj programy Microsoft dla szkół i nauczycieli – Agata Kapica (30 min)

Platforma Microsoft Educator Community, program Skype in the Classroom, społeczność Microsoft Innovative Educator Experts, programy Szkoła w Chmurze Microsoft I Microsoft Showcase School

2. Poznaj wirtualny notes zajęć OneNote oraz OneNote Class Notebook – Janusz Wierzbicki (45 min)

3. Poznaj Microsoft Teams – nową aplikację do pracy zespołowej – Janusz Wierzbicki (45 min)

4. Lekcja w świecie Minecraft – Artur Rudnicki (45 min)

5. GarageBand w pracy nauczyciela muzyki– Adam Łukawski (30 min)

Aplikacja „Garage Band” to domowe studio nagrań, które bezpłatnie można pobrać na iPad’a, iPhone’a oraz Mac’a. Zawiera tysiące brzmień instrumentów do wykorzystania w samodzielnie skomponowanych utworach, które w prosty, intuicyjny sposób można zaaranżować od podstaw lub z pomocą dostępnych w programie tzw. pętli. Uczestnicy warsztatu dowiedzą się, jak z wykorzystaniem tego oprogramowania poprowadzić ciekawą, interaktywną oraz uczącą schematycznego myślenia lekcję muzyki, której efektem będą własne kompozycje uczniów.

6. Jak prosto i szybko zarządzać technologią Apple w klasie i wspomagać uczniów przy pracy z iPadem – Dorota Madej (30 min)

Na warsztatach sprawdzimy, w jaki sposób nauczyciel może zarządzać iPadami uczniów podczas lekcji.  Unikalne rozwiązanie Apple – aplikacja Klasa pozwala wykorzystywać urządzenia mobilne uczniów w postaci zintegrowanego i spójnego środowiska cyfrowego. Każdy kto spróbuje pracy z Klasą, już nie będzie chciał pracować inaczej.
Zaprezentujemy jak skonfigurować i używać w praktyce oprogramowanie typu MDM (Mobile Device Managment). Pokażę m.in. jak zbiorczo aktualizować system, instalować oprogramowanie, konfigurować urządzenia, tworzyć grupy i zarządzać nimi, ustawiać odpowiednie restrykcje. Warsztat zainteresuje wszystkich nauczycieli i administratorów zarówno już wykorzystujących iPady w codziennej pracy, jak i tych, którzy dopiero zamierzają z nich korzystać.

7. Jak zaangażować ucznia korzystając z rozwiązań TiK. Eksperymenty z tabletem – Krzysztof Grabowski

8. Od programowania wizualnego do tekstowego – Maciej Borowiecki

Warsztat przeznaczony dla nauczycieli informatyki uczących lub planujących uczyć informatyki w klasach 4-8 SP zgodnie z nową podstawą programową oraz innych zainteresowanych nauczycieli. Podczas warsztatu zastanowimy się, jak przejść od języka wizualnego do tekstowego. Pokażemy przykłady w Scratchu, Google Blockly oraz Pythonie.

 9. Budowanie na lekcji strategii efektywnego uczenia się z wykorzystaniem projektu indywidualni.pl  Librus Szymańska Wioletta (1 godz.)

Uczenie się i nauczanie to priorytet pracy szkoły. Często niestety rozumiany jedynie w kontekście opanowania podstawy programowej. Na seminarium wskażemy, w jaki sposób stworzyć atrakcyjne środowisko uczenia się, które zachęci uczniów do samokontroli i wzięcia odpowiedzialności za własny rozwój.

Przedstawimy propozycje, jak rozwijać wśród uczniów umiejętność uczenia się, jak stosować adekwatne techniki i metody uczenia oraz tworzyć atmosferę sprzyjającą uczeniu się.

10. Synergia dokumentacji z dydaktyką. Wsparcie nauczycieli Jakub Rzadkiewicz (1 godz.)

Motywacją do wdrażania dzienników elektronicznych jest chęć usprawnienia pracy z dokumentacją szkolną. W rzeczywistości jest to tylko jeden z wielu obszarów funkcjonowania szkoły, w którym nauczyciel oczekuje i potrzebuje wsparcia. W dziennikach elektronicznych wpisanie tematu jest celem samym w sobie. W rozwiązaniu LIBRUS Synergia jest to tylko mały krok na drodze do osiągnięcia większego celu – przeprowadzenia.

11. Wskaźnikowa rewolucja w nadzorze pedagogicznym i kontrola realizacji podstawy programowej – Jakub Buczek

Nadzór nad dokumentacją i analiza danych w niej zawartych jest jednym z bardziej absorbujących zadań dyrektora szkoły. Nawet posiadając dziennik elektroniczny, odszukanie potrzebnych danych może być czasochłonne. A co by było, gdyby odwrócić sytuację i to dane szukałyby nas, pokazując czytelne wskaźniki? Uczestnicy seminarium przekonają się, że to nie fikcja, a jeden z modułów LIBRUS Synergia.

12. Jak sprawić aby „aktywna tablica” była naprawdę aktywna? Przekonaj się jak wykorzystać potencjał nowych technologii, poznaj Explain Everything, zasady lekcji odwróconej, angażuj, inspiruj! Sylwester Zasoński (1h)

Jak przeprowadzić ciekawe i inspirujące zajęcia, które przede wszystkim edukują? Podstawą jest swobodne korzystanie z aplikacji. Na warsztatach poznasz praktyczne zastosowanie programu Explain Everything. Wszystko na przykładzie naszych monitorów interaktywnych.

13. EDUKACJA STEAM w przedszkolu i Szkole Podstawowej – Sylwester Zasoński (1h)

Na warsztatach poznasz najprostszy sposób na połączenie programowania, robotyki i inżynierii. Zobaczysz jak łatwo wdrożyć je już od przedszkola aż po ósmą klasę szkoły podstawowej. A to wszystko dzięki pomocom edukacyjnym, programowalnym w najnowszej wersji SCRATCH 3.0, najpopularniejszego języka wizualnego na świecie.

 

Sobota 9 czerwca 2018

1. Synergia dokumentacji z dydaktyką. Wsparcie nauczycieli – Librus – Jakub Rzadkiewicz (1h)

Motywacją do wdrażania dzienników elektronicznych jest chęć usprawnienia pracy z dokumentacją szkolną. W rzeczywistości jest to tylko jeden z wielu obszarów funkcjonowania szkoły, w którym nauczyciel oczekuje i potrzebuje wsparcia. W dziennikach elektronicznych wpisanie tematu jest celem samym w sobie. W rozwiązaniu LIBRUS Synergia jest to tylko mały krok na drodze do osiągnięcia większego celu – przeprowadzenia.

Do wygrania dla najbardziej aktywnych- roczna licencja na program Explain Everything

2. Nowe pomysły, nowe możliwości. Inspiracje –  Librus Maciej Smoczyński (1h)

Na seminarium przybliżymy najciekawsze zmiany wprowadzane przez firmę LIBRUS. Uczestnicy, którzy nie mieli jeszcze okazji wypróbować rozwiązań naszej firmy, poznają filozofię, jaką kierujemy się, tworząc systemy wspierające szkoły. Ci, którzy pracują z nimi na co dzień, przekonają się, jak wiele przed nimi jeszcze do odkrycia.

3. Programowanie w Minecraft – Artur Rudnicki

4. Ozobot – twórcze programowanie w klasach 1-3 – Anna Świć

Dla uczestników warsztatów przewidzieliśmy cenne nagrody – rozlosujemy 1 ozobota i 3 ksiażki „Kodowanie na dywanie II z dedykacją autorki”. 

Na proponowanych warsztatach nauczyciele przekonają się, że ozobot bit i ozobot evo, to narzędzia dzięki którym w łatwy i odpowiedzialny sposób można wprowadzić nawet najmłodszych uczniów w świat programowania. Nie wymagają reorganizacji przestrzeni klasowej, dużych nakładów finansowych ani wkładu pracy po stronie nauczyciela.

Pracować będziemy w kilku zespołach zadaniowych. Każdy z nich skupi się na połączeniu programowania z zajęciami z zakresu różnych edukacji. Zobaczymy jak roboty ozobot pomagają rozwijać kompetencje matematyczne, językowe, społeczne i artystyczne.

Przekonamy się jak zaktywizować dziecko na zajęciach, aby ze strony biernej, stało się aktywnym i twórczym użytkownikiem nowoczesnych technologii.

Zobaczymy, że do nauki podstaw programowania wystarczą kolorowe flamastry i kartki papieru, ale również przekonamy się, że programowanie z wykorzystaniem platformy ozoblockly.pl nie jest trudne i świetnie sprawdzi się w pracy z uczniami klas 1-3.

5. Ozobot Evo – Jak zachęcać uczniów do nauki programowania wykorzystując roboty. Programowanie w zakresie szkoły podstawowej w klasach 4-8

Dla uczestników warsztatów przewidzieliśmy  nagrodę Ozobot Evo

Prowadzący: Rafał Mitkowski/Mateusz Koman – EduSense

Na warsztatach przedstawimy jak można zrealizować treści wynikające z podstawy programowej wykorzystując Ozoblockly.pl. Jest to darmowa platforma umożliwiająca wizualny sposób programowania. Ozoblockly.pl oferuje cztery poziomy zaawansowania, od nowicjusza do mistrza. Dzięki temu nadaje się zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych. Intuicyjna interfejs pozwoli nam bez problemu programować roboty za pomocą tabletu lub ekranu monitora (bez żadnych kabli).

6. Odwrócona klasa, czyli jak efektywnie powtórzyć wiedzę przy pomocy materiałów interaktywnych na tablicę, komputer lub tablet? – Hanna Pawlik, Patrycja Barańska

Spotkanie kierowane do nauczycieli i osób zainteresowanych edukacją na poziomie klas IV – VIII szkoły podstawowej i/lub gimnazjum. Prowadząca przedstawia możliwości wdrażania nowoczesnych rozwiązań do procesu kształcenia przy pomocy materiałów interaktywnego Repetytorium, czyli zasobów multimedialnych stworzonych z myślą o maksymalnym angażowania uczniów podczas lekcji powtórzeniowej. Uczestnicy otzrymają bezpłatny dostęp do powyższych materiałów do końca czerwca br.

7. Bezpłatny dziennik elektroniczny, konkursy dla uczniów i wiele więcej – poznaj funkcję platformy edukacyjnej mCourser – Hanna Pawlik, Patrycja Barańska

Prowadzący warsztat opowie o bezpłatnym dzienniku elektronicznym, największym w Polsce konkursie informatycznym, e-podręcznikach różnych wydawców dostępnych w jednym miejscu oraz innych funkcjach platformy edukacyjnej mCourser. Wszystkie z tych elementów zostaną z uczestnikami odpowiednio „przetrenowane”.

8. Praca zdalna nad prezentacją on-line w Sway- Dorota Uścińska, Magdalena Jagiełło

9. Rozszerzona rzeczywistość i awatary czyli Aurasma i Tellagami w pracy nauczyciela – Adrianna Niesłuchowska

10. Scenariusze Interdyscyplinarne w PAGES na iPad – Edyta Stepuch, Iwona Sudoł, Aneta Misiewicz-Przyborowska

11. „Lekcje j. angielskiego z wykorzystaniem Skype in the Classroom oraz pulpitem zdalnym ucznia” –  Edyta Żegnałek

Wszyscy mamy w pamięci tradycyjne lekcje gdzie grupa uczniów spotyka się w klasie aby uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez nauczyciela. Obecnie, nowoczesne technologie i ich narzędzia pozwalają nam na zmiany w modelu nauczania. Jednym z takich narzędzi jest Skype. Zapraszamy na warsztaty na których przedstawimy scenariusz lekcji zdalnej. Podczas zajęć na odległość nieobecny uczeń w klasie będzie mógł w pełni  uczestniczyć w lekcji, otrzymywać zadania które wykonuje cała klasa, udostępniać swoje prace, otrzymywać informacje zwrotne na temat wykonanych przez siebie ćwiczeń. Nieobecność w szkole = zero braków i zaległości.

PATRONAT HONOROWY:

 

Pod patronatem :

   Burmistrz Miasta Ząbki       

Partnerzy STRATEGICZNI:

   

Partnerzy GŁÓWNI:

     

Partnerzy: 

                   

 Patronat medialny :

      

www.zabki.pl