WARSZTATY w trakcie uzgadniania

 

1. Poznaj programy Microsoft dla szkół i nauczycieli – Agata Kapica

Platforma Microsoft Educator Community, program Skype in the Classroom, społeczność Microsoft Innovative Educator Experts, programy Szkoła w Chmurze Microsoft I Microsoft Showcase School

2. Poznaj wirtualny notes zajęć OneNote oraz OneNote Class Notebook – Janusz Wierzbicki

3. Poznaj Microsoft Teams – nową aplikację do pracy zespołowej – Janusz Wierzbicki

4. Lekcja w świecie Minecraft – Artur Rudnicki

5. Programowanie w Minecraft – Artur Rudnicki

6. Praca zdalna nad prezentacją on-line w Sway- Dorota Uścińska, Magdalena Jagiełło

7. GarageBand w pracy nauczyciela muzyki– Adam Łukawski

8. Jak prosto i szybko zarządzać technologią Apple w klasie i wspomagać uczniów przy pracy z iPadem – Dorota Madej

Na warsztatach sprawdzimy, w jaki sposób nauczyciel może zarządzać iPadami uczniów podczas lekcji.  Unikalne rozwiązanie Apple – aplikacja Klasa pozwala wykorzystywać urządzenia mobilne uczniów w postaci zintegrowanego i spójnego środowiska cyfrowego. Każdy kto spróbuje pracy z Klasą, już nie będzie chciał pracować inaczej.
Zaprezentujemy jak skonfigurować i używać w praktyce oprogramowanie typu MDM (Mobile Device Managment). Pokażę m.in. jak zbiorczo aktualizować system, instalować oprogramowanie, konfigurować urządzenia, tworzyć grupy i zarządzać nimi, ustawiać odpowiednie restrykcje. Warsztat zainteresuje wszystkich nauczycieli i administratorów zarówno już wykorzystujących iPady w codziennej pracy, jak i tych, którzy dopiero zamierzają z nich korzystać.

9. Jak zaangażować ucznia korzystając z rozwiązań TiK. Eksperymenty z tabletem – Krzysztof Grabowski

10. Rozszerzona rzeczywistość i awatary czyli Aurasma i Tellagami w pracy nauczyciela – Adrianna Niesłuchowska

11. Scenariusze Interdyscyplinarne w PAGES na iPad – Dorota Jastrzębska, Edyta Stepuch

12. Łamiemy szyfr Cezara – Maciej Borowiecki

Warsztat przeznaczony dla nauczycieli informatyki uczących lub planujących uczyć informatyki w klasach 7-8 SP i w szkole ponadgimnazjalnej zgodnie z nową podstawą programową oraz innych zainteresowanych nauczycieli. Podczas warsztatu będziemy kodować i dekodować tekst przy pomocy szyfru Cezara. Do złamania szyfru zostaną wykorzystane proste algorytmy wymienione w podstawie programowej informatyki dla klasy 7-8. Program uruchomimy w Pythonie.

13. Od programowania wizualnego do tekstowego – Maciej Borowiecki

Warsztat przeznaczony dla nauczycieli informatyki uczących lub planujących uczyć informatyki w klasach 4-8 SP zgodnie z nową podstawą programową oraz innych zainteresowanych nauczycieli. Podczas warsztatu zastanowimy się, jak przejść od języka wizualnego do tekstowego. Pokażemy przykłady w Scratchu, Google Blockly oraz Pythonie.

 14. Budowanie na lekcji strategii efektywnego uczenia się z wykorzystaniem projektu indywidualni.pl

Uczenie się i nauczanie to priorytet pracy szkoły. Często niestety rozumiany jedynie w kontekście opanowania podstawy programowej. Na seminarium wskażemy, w jaki sposób stworzyć atrakcyjne środowisko uczenia się, które zachęci uczniów do samokontroli i wzięcia odpowiedzialności za własny rozwój.

Przedstawimy propozycje, jak rozwijać wśród uczniów umiejętność uczenia się, jak stosować adekwatne techniki i metody uczenia oraz tworzyć atmosferę sprzyjającą uczeniu się.

15. Wskaźnikowa rewolucja w nadzorze pedagogicznym i kontrola realizacji podstawy programowej

Nadzór nad dokumentacją i analiza danych w niej zawartych jest jednym z bardziej absorbujących zadań dyrektora szkoły. Nawet posiadając dziennik elektroniczny, odszukanie potrzebnych danych może być czasochłonne. A co by było, gdyby odwrócić sytuację i to dane szukałyby nas, pokazując czytelne wskaźniki? Uczestnicy seminarium przekonają się, że to nie fikcja, a jeden z modułów LIBRUS Synergia.

16. Nowe pomysły, nowe możliwości. Inspiracje LIBRUS

Na seminarium przybliżymy najciekawsze zmiany wprowadzane przez firmę LIBRUS. Uczestnicy, którzy nie mieli jeszcze okazji wypróbować rozwiązań naszej firmy, poznają filozofię, jaką kierujemy się, tworząc systemy wspierające szkoły. Ci, którzy pracują z nimi na co dzień, przekonają się, jak wiele przed nimi jeszcze do odkrycia.

17. Synergia dokumentacji z dydaktyką. Wsparcie nauczycieli

Motywacją do wdrażania dzienników elektronicznych jest chęć usprawnienia pracy z dokumentacją szkolną. W rzeczywistości jest to tylko jeden z wielu obszarów funkcjonowania szkoły, w którym nauczyciel oczekuje i potrzebuje wsparcia. W dziennikach elektronicznych wpisanie tematu jest celem samym w sobie. W rozwiązaniu LIBRUS Synergia jest to tylko mały krok na drodze do osiągnięcia większego celu – przeprowadzenia.

18. Jak sprawić aby „aktywna tablica” była naprawdę aktywna? Przekonaj się jak wykorzystać potencjał nowych technologii, poznaj Explain Everything, zasady lekcji odwróconej, angażuj, inspiruj! Sylwester Zasoński

Jak przeprowadzić ciekawe i inspirujące zajęcia, które przede wszystkim edukują? Podstawą jest swobodne korzystanie z aplikacji. Na warsztatach poznasz praktyczne zastosowanie programu Explain Everything. Wszystko na przykładzie naszych monitorów interaktywnych.

Do wygrania dla najbardziej aktywnych- roczna licencja na program Explain Everything

19. EDUKACJA STEAM w przedszkolu i Szkole Podstawowe – Sylwester Zasoński

Na warsztatach poznasz najprostszy sposób na połączenie programowania, robotyki i inżynierii. Zobaczysz jak łatwo wdrożyć je już od przedszkola aż po ósmą klasę szkoły podstawowej. A to wszystko dzięki pomocom edukacyjnym, programowalnym w najnowszej wersji SCRATCH 3.0, najpopularniejszego języka wizualnego na świecie.

20. Ozobot – twórcze programowanie w klasach 1-3 – Anna Świć

Dla uczestników warsztatów przewidzieliśmy cenne nagrody – rozlosujemy 1 ozobota i 3 ksiażki „Kodowanie na dywanie II z dedykacją autorki”. 

Na proponowanych warsztatach nauczyciele przekonają się, że ozobot bit i ozobot evo, to narzędzia dzięki którym w łatwy i odpowiedzialny sposób można wprowadzić nawet najmłodszych uczniów w świat programowania. Nie wymagają reorganizacji przestrzeni klasowej, dużych nakładów finansowych ani wkładu pracy po stronie nauczyciela.

Pracować będziemy w kilku zespołach zadaniowych. Każdy z nich skupi się na połączeniu programowania z zajęciami z zakresu różnych edukacji. Zobaczymy jak roboty ozobot pomagają rozwijać kompetencje matematyczne, językowe, społeczne i artystyczne.

Przekonamy się jak zaktywizować dziecko na zajęciach, aby ze strony biernej, stało się aktywnym i twórczym użytkownikiem nowoczesnych technologii.

Zobaczymy, że do nauki podstaw programowania wystarczą kolorowe flamastry i kartki papieru, ale również przekonamy się, że programowanie z wykorzystaniem platformy ozoblockly.pl nie jest trudne i świetnie sprawdzi się w pracy z uczniami klas 1-3.

21. Ozobot Evo – Jak zachęcać uczniów do nauki programowania wykorzystując roboty. Programowanie w zakresie szkoły podstawowej w klasach 4-8

Prowadzący: Rafał Mitkowski/Mateusz Koman – EduSense

Na warsztatach przedstawimy jak można zrealizować treści wynikające z podstawy programowej wykorzystując Ozoblockly.pl. Jest to darmowa platforma umożliwiająca wizualny sposób programowania. Ozoblockly.pl oferuje cztery poziomy zaawansowania, od nowicjusza do mistrza. Dzięki temu nadaje się zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych. Intuicyjna interfejs pozwoli nam bez problemu programować roboty za pomocą tabletu lub ekranu monitora (bez żadnych kabli).

22. Odwrócona klasa, czyli jak efektywnie powtórzyć wiedzę przy pomocy materiałów interaktywnych na tablicę, komputer lub tablet?

Spotkanie kierowane do nauczycieli i osób zainteresowanych edukacją na poziomie klas IV – VIII szkoły podstawowej i/lub gimnazjum. Prowadząca przedstawia możliwości wdrażania nowoczesnych rozwiązań do procesu kształcenia przy pomocy materiałów interaktywnego Repetytorium, czyli zasobów multimedialnych stworzonych z myślą o maksymalnym angażowania uczniów podczas lekcji powtórzeniowej. Uczestnicy otzrymają bezpłatny dostęp do powyższych materiałów do końca czerwca br.

23. Bezpłatny dziennik elektroniczny, konkursy dla uczniów i wiele więcej – poznaj funkcję platformy edukacyjnej mCourser

Prowadzący warsztat opowie o bezpłatnym dzienniku elektronicznym, największym w Polsce konkursie informatycznym, e-podręcznikach różnych wydawców dostępnych w jednym miejscu oraz innych funkcjach platformy edukacyjnej mCourser. Wszystkie z tych elementów zostaną z uczestnikami odpowiednio „przetrenowane”.

PATRONAT HONOROWY:

 

Pod patronatem :

     Burmistrz Miasta Ząbki         

Partnerzy STRATEGICZNI:

   

Partnerzy GŁÓWNI:

     

Partnerzy: 

                 

 Patronat medialny :

      

www.zabki.pl